Πέμπτη 22 Ιουλίου 2010

Κίνα: Νίκησαν οι απεργοί

Στη δουλειά τους επέστρεψαν οι εργαζόμενοι την κινεζική Honda Motor Co's China, μετά από απεργία μιας βδομάδας με αίτημα την αύξηση των αποδοχών τους.     Όπως δήλωσε την Πέμπτη(22/07) εργαζόμενος της εταιρείας, οι ιάπωνες διευθυντές συμφώνησαν να δώσουν αυξήσεις 45%, και να ανεβάσουν τους μισθούς τους από 980 γουαν (112,7 ευρώ) στα 1.420 γουάν (163,34 ευρώ).
«Είμαστε όλοι έτοιμοι να επιστρέψουμε στη δουλειά και όλοι είμαστε ευτυχισμένοι με το αποτέλεσμα», δήλωσε ο εργαζόμενος ενώ και η εταιρεία επιβεβαίωσε ότι η απεργία, μία από τις πολλές που προκαλούν αναστάτωση στον αναπτυσσόμενο οικονομικό πλούτο της Κίνας, έληξε.
Σύμφωνα με τον εργαζόμενο, η εργοδοσία δέχτηκε επίσης να δώσει στους περίπου 200 εργαζόμενους πόνους 2 μισθών, εάν η μονάδα αποδειχθεί κερδοφόρα και επιπλέον ένα ...μηνιαίο επίδομα διαβίωσης 250 γουάν.
Οι διακοπές στη λειτουργία των εργοστασίων από εργαζόμενους με αίτημα αυξήσεις, διέλυσαν πολλές μονάδες το Μάιο και τον Ιούνιο, αλλά ελαττώθηκαν από το τέλος του προηγούμενου μήνα.
Ασαφής παραμένει ωστόσο η κατάσταση σε μία άλλη ιαπωνικής ιδιοκτησίας βιομηχανία, την Omron Corp, που κατασκευάζει ηλεκτρονικά προϊόντα στην πόλη Γκουανγκζου, στη νότια Κίνα.
Η εταιρεία ανακοίνωσε την επίτευξη συμφωνίας με τους εργαζόμενους, αλλά η παραγωγή δεν ξανάρχισε και οι εργαζόμενοι φέρονται να διαψεύδουν ότι η συμφωνία τελικά έχει επέλθει.
Οι εργαζόμενοι της Omron ζητούν αύξηση 40% στο μισθό τους, ο οποίος είναι 1270 γουάν (145,95 ευρώ).
Το ξέσπασμα των εργατικών διαφορών έχει επηρεάσει περισσότερες από 10, κυρίως ξένες, βιομηχανικές μονάδες, ανάμεσα στις οποίες την Honda αλλά και το μεγάλο της ανταγωνιστή, την TOYOTA, εγείροντας θέματα για το μέλλον της φτηνής παραγωγικής βάσης της περιοχής.    
Επίσης σε αμφισβήτηση τέθηκε και το μοντέλο της εφοδιαστικής αλυσίδας που έχουν επιλέξει οι δυτικές βιομηχανίες, στο πλαίσιο του οποίου εξαρτώνται από διαφορετικούς προμηθευτές στους οποίους αναθέτουν την κατασκευή μικρών μερών μεγαλύτερων προϊόντων καθώς ένας μικρός σύνδεσμος, μπορεί να αναστατώσει το σύνολο της κατασκευαστικής διαδικασίας.
Οι Ιάπωνες κατασκευαστές αυτοκινήτων, όπως η Honda κατέστησαν σαφές ότι δεν σκοπεύουν να αλλάξουν την εφοδιαστική αλυσίδα, διότι θα αυξηθεί το κόστος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου