3.000 εκπαιδευτικοί, μισοί δηλαδή σε σχέση με πέρυσι, θα διοριστούν
φέτος στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ενώ ακόμα 3.000 θα
προσληφθούν τη χρονιά 2011 – 2012. Την ίδια στιγμή, περίπου 10.000
εκπαιδευτικοί έχουν καταθέσει αιτήσεις για συνταξιοδότηση, με
αποτέλεσμα, να υφίσταται άμεση απειλή η σχολική χρονιά να αρχίσει με
κενά.
Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας “Τα Νέα” (26/07), σε
ποσοστό 60% από τους ισχύοντες πίνακες διοριστέων εκπαιδευτικών του ΑΣΕΠ
και 40% από τους ενιαίους πίνακες προσωρινών αναπληρωτών
εκπαιδευτικών με πραγματική προϋπηρεσία, θα γίνουν οι προσλήψεις στα
σχολεία τόσο για τη φετινή όσο και ...την επόμενη σχολική χρονιά.
Επιπλέον, θα προσληφθούν μόνιμοι εκπαιδευτικοί σε δύο «δόσεις», φέτος
και του χρόνου οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί που έχουν υποβάλει αίτηση
φέτος. Επίσης, φέτος αναμένεται να προσληφθούν περίπου 4.000
αναπληρωτές, δηλαδή περίπου 7.000 λιγότεροι από πέρσι.
Πώς θα γίνει η κάλυψη των κενών
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, με πέντε μέτρα θα επιχειρήσει το υπουργείο
Παιδείας να καλύψει τα κενά που θα δημιουργηθούν από τη μεγάλη μείωση
μονίμων, αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών. Ειδικότερα:
Επιστροφή στα σχολεία για 5.000 εκπαιδευτικούς που μέχρι πέρσι
χρησιμοποιούνταν για την κάλυψη πραγματικών ή πλασματικών αναγκών σε
διάφορους φορείς του υπουργείου, όπως την Κεντρική Υπηρεσία, τις
Διευθύνσεις και τα Γραφεία Εκπαίδευσης, τον ΟΕΕΚ, την Ακαδημία Αθηνών,
τις Βιβλιοθήκες, τα Πανεπιστήμια κ.λπ.
- Συγκρότηση τμημάτων με πάνω από 25 μαθητές στην τάξη. Η πλειονότητα
των σχολείων σήμερα λειτουργεί με τμήματα που έχουν 22-25 μαθητές, οπότε
είναι σίγουρο ότι με τη νέα διάταξη σε κάποια σχολεία θα γίνει
συγχώνευση τμημάτων με συνέπεια την εξοικονόμηση εκπαιδευτικών.
- Αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών.
- Καθιέρωση δεύτερης ειδικότητας του εκπαιδευτικού (π.χ. ένας
κοινωνιολόγος που έχει και πτυχίο Φιλολογίας να παίρνει ως δεύτερη
ανάθεση φιλολογικά μαθήματα).
- Με μετακινήσεις από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια (π.χ. καθηγητές
ειδικοτήτων)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου